tag:blogger.com,1999:blog-32098483669544557572024-02-20T13:50:37.051-08:00Google er din venGoogle SEO, Google-tips, AdSense og blogging generelt.Jan Jægermarkhttp://www.blogger.com/profile/02517016283468379307noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3209848366954455757.post-9392123946879563302009-02-15T09:36:00.000-08:002009-09-18T03:05:07.811-07:00Keyword density<span style="font-weight: bold;">Keyword density</span> er et begreb, man bruger i SEO-branchen. Keyword density betyder nøgleordstæthed eller keyword-tæthed. Det er en beregning af hvor ofte et bestemt keyword er blevet brugt i en tekst på en webside.<br />
<a name='more'></a><br />
<span style="font-weight: bold;font-size:130%;" >Derfor er keyword density vigtigt i forhold til SEO</span><br />
<br />
Lad os sige, at du har en webside på din hjemmeside, som omhandler <a href="http://googleerdinven.blogspot.com/2009/02/billige-vandmeloner.html">billige vandmeloner</a>. For at give denne side de bedste vilkår for, at den kan blive fundet på Google på, når man søger efter billige vandmeloner, er du nødt til at nævne dette ord i din tekst. Du er nødt til at gøre siden relevant for dit keyword. Det gælder om at få dit keyword ind i både sidetitel, meta description, overskrift, underoverskrifter og brødtekst. Herunder er to eksempler på henholdsvis dårlig og god keyword density. I dette indlæg fokuserer jeg dog udelukkende på brødteksten.<br />
<br />
<span style="font-weight: bold;font-size:130%;" >Dårligt eksempel på keyword density:</span><br />
<br />
Hos os sælger vi billige vandmeloner til en uhyrlig lav pris. Hvis du er på udkig efter varer i høj kvalitet, så er det her, det sner. Vores produkter er nemlig de bedste i Danmark!<br />
<br />
<span style="font-weight: bold;font-size:130%;" >Godt eksempel på keyword density:</span><br />
<br />
Hos os sælger vi billige vandmeloner til en uhyrlig lav pris. Hvis du er på udkig efter billige vandmeloner i høj kvalitet, så er det her, det sner. Vores billige vandmeloner er nemlig de bedste i Danmark!<br />
<br />
<span style="font-weight: bold;font-size:130%;" >Kommentar til de to keyword density-eksempler:</span><br />
<br />
Hvilken en af de to eksempler tror du, Google vil finde mest relevant i forhold til en søgning på billige vandmeloner? ;) Det er klart, at hvis Google skal finde din side, så skal du dæleme også gøre den relevant. Dit keyword skal stå i teksten, og det skal stå der flere gange. Keyword density er et tal, man angiver i procenter. Man kigger først og fremmest på, hvor mange tegn (inklusive mellemrum) en given tekst indeholder. Herefter kigger man på, hvor mange gange dit keyword opstår. Ud fra dette finder man en keyword density. Hvis du har en tekst, der indeholder præcis 1000 tegn, og dit keyword er nævnt 10 gange, vil du altså have en keyword density på 1 %.<br />
<br />
<span style="font-weight: bold;font-size:130%;" >Hvad er en god keyword density?</span><br />
<br />
Der er desværre ingen andre end Google selv, som kan svare på dette. Og de svarer dig ikke :) Nogle siger, at en god keyword density ligger på omkring de 5-8 %, og jo længere teksten er, jo lavere bør keyword density være. Det er også vigtigt, at du ikke spammer dit keyword ind i din tekst, så det opstår alt for mange gange. Dette kan decideret skade din Google-placering, og i værste fald, kan du risikere at blive helt udelukket fra Google. Så pas på med det.<br />
<br />
Mit bedste råd er, at du får dit keyword ind så ofte som muligt, uden at det kommer til at lyde unaturligt.Jan Jægermarkhttp://www.blogger.com/profile/02517016283468379307noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3209848366954455757.post-49432828796031887912009-02-15T09:20:00.000-08:002009-09-18T03:05:32.080-07:00Billige vandmelonerDette indlæg om <span style="font-weight: bold;">billige vandmeloner</span> er en opfølgning på indlægget om <a href="http://googleerdinven.blogspot.com/2009/02/allintitle.html">allintitle</a>. Hvis alt går vel, skulle dette indlæg gerne ligge nummer 1 på Google på søgningen billige vandmeloner, fordi konkurrencen på dette keyword er lav, og derfor er det let - ved hjælp af SEO - at få dette indlæg op på en førsteplads.<br />
<a name='more'></a><br />
<span style="font-weight: bold;font-size:130%;" >Billige vandmeloner - what? Jeg forstår intet ...</span><br />
<br />
Hvis du ikke forstår noget som helst af dette, så vil jeg foreslå, at du først og fremmest læser <a href="http://googleerdinven.blogspot.com/2009/02/allintitle.html">indlægget om allintitle</a>. Derefter kan du læse mit kommende indlæg om sidetitel og mit indlæg om <a href="http:///">keyword density</a> samt det at skrive tekster til Google. Derefter vil alt det her med billige vandmeloner ikke være nær så meget sort snak.Jan Jægermarkhttp://www.blogger.com/profile/02517016283468379307noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3209848366954455757.post-17977541893165655662009-02-13T05:22:00.000-08:002009-09-18T03:05:41.553-07:00Allintitle:Ved at tilføje tekststrengen <span style="font-weight: bold;">allintitle:</span>, når du søger på Google, kan du gøre din søgning mere specifik. Lad os sige, at du vil undersøge antallet af hjemmesider, som har ordene "billige vandmeloner" i sidetitlen. Så skriver du blot følgende:<br />
<a name='more'></a><br />
<span style="font-weight: bold;">allintitle:billige vandmeloner</span><br />
<br />
Google viser nu kun sider, som har billige vandmeloner i sidetitlen. Jo lavere antallet er, desto nemmere vil det - groft sagt - være at ranke på det pågældende keyword. Du kan se <a href="http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&=&q=allintitle%3Abillige+vandmeloner&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3D&aq=f">søgningen på billige vandmeloner her</a>. I skrivende stund viser Google kun 2 sider, og i ingen af sidetitlerne står keywordet først i sidetitlen. Dette betyder, at det ville være utrolig nemt at ranke nr. 1 på Google på billige vandmeloner :)<br />
<br />
<span style="font-weight: bold;">Redigering 1:</span> Jeg har netop skrevet et indlæg om <a href="http://googleerdinven.blogspot.com/2009/02/billige-vandmeloner.html">billige vandmeloner</a>. Dette skulle snarligt gerne ligge nummer 1 på Google, og dermed kan du se, hvor nemt det egentlig er at få et indlæg op som nummer 1, hvis der er få sider, som har et bestemt keyword i sidetitlen. Sidetitlen er nemlig en af de vigtigste faktorer, når man snakker SEO.<br />
<br />
<span style="font-weight:bold;">Redigering 2:</span> Indlægget ligger nu nummer 1 på søgningen.Jan Jægermarkhttp://www.blogger.com/profile/02517016283468379307noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3209848366954455757.post-9125179254226789162009-02-11T11:34:00.000-08:002009-09-18T03:05:50.890-07:00Lad mig google det for dig<span style="font-weight:bold;">Lad mig google det for dig</span> (på engelsk: Let me google that for you) er en side, som du kan bruge til at lave lidt sjov med dine venner. Du kender sikkert godt, når en eller anden stiller et spørgsmål over en chat, på en blog eller et forum, og du tænker: "Hvorfor søger han ikke bare på Google, for helvede?!" Lad mig google det for dig er løsningen på dine irritationer. Det er ikke nemt at forklare, hvordan det fungerer, så her er et eksempel på, hvordan Lad mig google det for dig virker i praksis:<br />
<a name='more'></a><br />
Brian: Hej! Ved I hvor man kan købe billige sko?<br />
Dig: <a href="http://letmegooglethatforyou.com/?q=billige+sko">Billige sko ...</a><br />
<br />
Og her er så linket til <a href="http://letmegooglethatforyou.com">Lad mig google det for dig</a>Jan Jægermarkhttp://www.blogger.com/profile/02517016283468379307noreply@blogger.com1